UniSportilta löydät erilaisia joogatunteja ja -kursseja

Astangajooga: tunnit ja kurssit

UniSportin astangajoogassa haastat itsesi kohti vaativampia asanoita! Astangajooga on maailmalla tunnettu fyysinen joogamuoto, jossa kehitetään kehon ja mielen tasapainoa toistamalla samoja liikesarjoja.

Astanga on fyysisesti haastava ja dynaaminen joogamuoto. Tunnilla asanat, eli jooga-asennot, tehdään aina samassa järjestyksessä ja tunnin aikana siirrytään vähitellen vaativampiin asanoihin omaa kehoa kuunnellen. Harjoitukset tehdään ilman välirentoutuksia siten, että hengitys sitoo liikeradat ja asennot liikesarjaksi. Astangajooga kehittää kehon ja mielen tasapainoa sekä läsnäolon taitoa.

Kenelle sopii?

Astangajoogan viikkotunti sopii sinulle, joka tunnet jooga-asanoiden perusteet ja olet tottunut fyysisempiin asanoihin. Tunti sisältää voimaliikkeitä ja liikkuvuutta kehittäviä harjoituksia. Mikäli astangajooga on sinulle uusi laji, suosittelemme sinulle aluksi osallistumista alkeiskurssille, jonka jälkeen sinulla on valmiudet siirtyä viikkotunnille.

Astangajoogan alkeet -kurssi sopii sinulle, kun haluat harjoitella asanoita ja niiden turvallisia linjauksia rauhallisessa tahdissa.  Kurssilla ohjaus on yksilöllisempää kuin viikkotunnilla ja opit jokaisella kerralla uutta astangajoogan perusteista. Alkeet-kurssin jälkeen sinulla on valmiudet osallistua astangajoogan viikkotunnille.

Astangajoogan syventävällä kurssilla keskityt asanoiden tekniikkaan ja haastavien asanoiden variaatioihin sekä lihaslukkoihin eli bandhoihin. Kurssi sopii mainiosti sinulle, kun haluat variaatioita vaikeimpiin asanoihin, haluat syventää omaa harjoitustasi tai kaipaat kertausta tauon jälkeen. Astangajoogaa voit jatkaa kurssin jälkeen viikkotunneilla.

Astangajoogaa ei suositella, jos olet raskaana tai sinulla on korkea verenpaine.

Miten osallistun?

Astangajoogaan voit osallistua viikkotunnilla tai Astangajoogan alkeet-kurssilla. Jos suinkin mahdollista, ota mukaasi oma joogamatto. Joogamatto mahdollistaa turvallisen ja tehokkaan harjoittelun ja on myös hygieniasyistä mukavampi. Halutessasi voit käyttää paikan päältä saatavaa jumppamattoa.

Maton lisäksi tarvitset joustavat ja lämpimät vaatteet. Tunnilla ollaan ilman kenkiä. Halutessasi voit ottaa mukaan juomapullon.

Jaa sosiaalisessa mediassa