Användarvillkor

När du registrerar dig som kund godkänner du UniSports användarvillkor. Användarvillkoren informerar dig om UniSports, det vill säga tjänsteleverantörens, skyldigheter samt kundens rättigheter och förpliktelser. Vänligen läs användarvillkoren noggrant.

1. Användning av tjänsterna

UniSports tjänster är öppna för alla. Personer under 15 år kan använda tjänsterna tillsammans med en vuxen person eller en ansvarsperson som utsetts av föreningen/skolan. Personen ansvarar för den unga under hela besöket. Den som använder gymmet eller deltar i gruppträning måste vara minst 12 år.

Du kan använda tjänsterna och delta i evenemang utan att boka om det finns plats. För att boka, betala och använda tjänsterna måste användaren registrera sig som kund hos UniSport online eller via kundtjänsten. PIN-koden fungerar när tjänsten/bokningen har betalats.

För att använda onlinetjänsterna (onlinegruppträning och inspelningar samt onlinekurser) måste användaren dessutom registrera sig som användare av Mywellness-appen.

För tjänsterna gäller de separata boknings- och avbokningsvillkor som anges i avsnitt 6. Rätten att använda tjänsten eller produkten är riktad och personlig, dvs. användning av t.ex. säsongskort eller PIN-kod är endast tillåten för den bokade tjänsten eller turen och får inte överlåtas till någon annan person. Det är inte heller tillåtet att släppa in andra utomstående. Sådana överträdelser medför straffavgifter (se avsnitt 8).

Du kan komma in med din PIN-kod 45 minuter före din bokade tur. Efter turen har du tillgång till omklädningsrummen i 45 minuter med PIN-koden.

Under självbetjäningstiderna kan man inte hyra utrustning. På omklädningsskåpen används kundernas egna lås. Om personalen på grund av kundens försummelse måste komma till lokalen under självbetjäningstiden för att t.ex. öppna en dörr eller ett skåp, debiteras den gällande serviceavgiften.

2. Registrera dig som kund

Du kan registrera dig i UniSports kundsystem online, vid motionscentrens kundbetjäningsdisk eller per telefon. Genom att registrera sig i kundsystemet accepterar kunden dessa användarvillkor.

Som användarnamn i kundsystemet används

  • för läroanstalter som omfattas av användarnamnsystemet HAKA en nätkod som läroanstalten beviljat
  • för andra än HAKA-användare en fungerande e-postadress som kunden uppgett vid registreringen.

Registreringen av Aalto-universitetets, Svenska Handelshögskolans (Hanken) och Helsingfors universitets kundgrupper, Konstuniversitetets studerande samt andra inhemska och utländska studerande i huvudsyssla som omfattas av HAKA-användarnamnssystemet (universitet, yrkeshögskolor, gymnasier, institutnivå) sker genom HAKA-användarnamnssystemet i UniSports kundsystem. Samtidigt uppdateras kundgruppen i kundsystemet och tjänsterna kan bokas och betalas till det pris som gäller för kundgruppen. För att registrera dig vid kundbetjäningsdisken krävs att du identifierar dig på de sätt som anges i prislistan.

Den som tillhör en annan rabattberättigad kundgrupp kan registrera sig som kund online, men för att få tjänsterna till det pris som gäller för kundgruppen måste kunden besöka kundtjänsten för att visa upp ett intyg över rabattgrunden. Därefter kan tjänsterna bokas och betalas i UniSports kundsystem till den egna kundgruppens pris.

De uppgifter som anges i UniSports dataskyddsbeskrivning samlas in från kunderna för att ge dem rätt att boka och använda UniSports tjänster och för att vid behov informera dem om en ändring eller avbokning av en bokad tjänst. Personuppgifterna används för att hantera och utveckla kundrelationen.

2.1 Kundkonto i UniSports Mywellness-app

Om kunden vill använda onlinetjänsterna som ingår i säsongskortet och online-säsongskortet, använda onlinetjänster som är öppna för alla eller delta i en kurs med onlinelektioner måste även Mywellness-appen aktiveras utöver UniSport-kontot. För appen finns en separat dataskyddsbeskrivning och användningsvillkor, som kunden godkänner i samband med aktiveringen av användarkontot.

3. Rabatter och subventionerade priser

Tjänsterna och produkterna har kundgruppsspecifika priser som återfinns i gällande prislista. De intyg som berättigar till rabatt listas i samband med prislistan på UniSports webbplats. Grunden för rabatten ska alltid uppges när man köper tjänster. Om det intyg som berättigar till rabatterat eller subventionerat pris inte är försett med bild, ska man också bevisa sin identitet med ett bildförsett identitetsbevis.
Ett villkor för rabatterat pris vid plan- och salbokningar är att alla som deltar i turen hör till en kundgrupp som berättigar till rabatt. Villkoret gäller inte spelkompisar för badminton.

4. Vad förväntar vi oss av dig?

Som kund är du ansvarig för att du är frisk när du använder tjänsterna. Skaffa tillräckligt försäkringsskydd vid behov. UniSport ansvarar inte för eventuella person- eller egendomsskador såvida inte skadan beror på försumlighet från UniSports sida.

Det finns alltid risker och fördelar med att träna och röra på sig. Du ska inte träna mer än vad du bedömer att du kan. Du bör söka professionell rådgivning om du lider av något allmänt hälsoproblem eller medicinskt tillstånd som kan påverka din förmåga att träna på ett säkert sätt.

Anmäl dig alltid i tjänsten via passerkontrollen eller kundtjänsten. Betala innan du använder tjänsten.

Kom i tillräckligt god tid och reservera tid för att byta om etc. Vi garanterar inte att du kan delta om du kommer för sent. Du kan inte delta i gruppträningslektioner om du kommer för sent. Om du inte använder eller anmäler dig i en tjänst som du har bokat låses din användningsrätt tills du har betalat för tjänsten eller en återaktiveringsavgift eller visat upp ett intyg över förhinder i enlighet med villkoren.

Till gymmet och gruppträningen får du för din säkerhet och trivsel endast ta med dig det du behöver, som handduk, vattenflaska, värdesaker och det du behöver för att träna. Stora träningsväskor och ytterkläder ska förvaras i omklädningsrummet. Förvara dina tillhörigheter i omklädningsskåpet under ditt besök. Du behöver ett eget lås för att kunna låsa skåpet. UniSport ansvarar inte för föremål som lämnas kvar i lokalerna. Om du förvarar saker i skåpen över natten debiteras en avgift. UniSport förvarar hittegods i 14 dagar.

Det är strängt förbjudet att använda prestationshöjande preparat, alkohol eller droger i UniSports lokaler eller att vistas i UniSports lokaler när man är påverkad av något av detta.

Visa hänsyn mot andra som använder lokalerna. Som kund ska du bekanta dig med de regler, instruktioner och varningar som gäller för säker träning. Följ i lokalerna de mer detaljerade anvisningar som UniSport och personalen meddelar, t.ex. gym- eller gruppträningsetikett. Använd en träningshandduk och rena innerskor eller strumpor när du tränar på gymmet. Rengör alltid utrustningen efter användning. Bevisa din identitet på begäran.

5. Vad kan du förvänta dig av oss?

Vi erbjuder dig mångsidiga och högklassiga träningstjänster som främjar välbefinnandet. Vi ser till att motionslokalerna är i gott skick och säkra att använda. Du har möjlighet att be om råd eller vägledning om hur du tränar säkert. Vi utbildar kundtjänstpersonalen i säkerhet och första hjälpen.

Vi informerar om avvikande öppettider (t.ex. helgdagar) och andra avvikelser från det normala schemat på våra motionscentrum och webbplatser.

Vi kan inte alltid garantera en plats i tjänster där antalet deltagare är begränsat. Antalet och utbudet av tjänster kan variera beroende på efterfrågan. Om öppettiderna under en period ändras informerar vi kunderna senast två veckor före ändringen.

Vi håller tjänsternas kvalitet på en god nivå genom regelbundet underhåll av lokaler och utrustning. Vi samordnar underhållsarbetet så att det medför minsta möjliga besvär för dig. Vi strävar alltid efter att ordna tjänsterna enligt vad som angetts. Om en tjänst avbokas för att instruktören får förhinder (t.ex. på grund av sjukdom), och vi inte hittar en ersättare, meddelar vi om det senast tre (3) timmar innan tjänsten ska börja. Vid ett plötsligt förhinder meddelar vi omedelbart om tjänsten ställs in eller om lokalerna stängs.

Om tjänsten ställs in meddelar vi den som bokat. För användare av Mywellness-appen meddelar vi om avbokning av onlinelektioner och kurser via appen om kunden väljer appen som meddelandekanal i sina egna uppgifter.

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren en gång om året eller i övrigt om väsentliga förändringar i verksamhetsförhållandena kräver det.

6. Bokning och avbokning av tjänster

Registrerade kunder kan boka UniSports tjänster inom ramen för bokningstiderna antingen online med sina egna inloggningsuppgifter eller hos kundtjänsten. För att kunna använda onlinetjänsterna måste kunden dessutom ha tillgång till Mywellness-appen.

Kunden kan avboka sin bokade tjänst inom angiven tid. Obs! Tjänster som betalats i förskott kan inte avbokas via nätet. Om det inte är möjligt att avboka via UniSports kundsystem ska kunden genast kontakta kundtjänsten. Om bokningen inte avbokas inom utsatt tid är kunden skyldig att betala för tjänsten oavsett om hen använder tjänsten eller inte.

För kurser, gruppmotionslektioner och bollspelsgrupper kan man anmäla sig till en köplats, om de ordinarie platserna är fyllda. Kunden får ett meddelande per e-post om en plats blir ledig. En köplatsbokning räknas som en bokning. Samma boknings- och avbokningsvillkor gäller som för en faktisk bokning. Man kan avboka en köplats till gruppmotion eller en bollspelsgrupp senast två (2) timmar innan tjänsten börjar. Man kan avboka en köplats till en kurs utan sanktioner fram till sju (7) dygn innan kursen börjar.

UniSport strävar efter att arrangera tjänsterna i enlighet med vad som angetts. UniSport informerar personligen de kunder som har bokat tjänster om ändringar. Om en kursledare eller massör blir sjuk söker UniSport inte en ersättande tjänsteleverantör för dessa tjänster.

Boknings- och avbokningstider för tjänsterna

Bokningstiden börjar: 6 dygn före aktiviteten

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 2 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Högst 7 gruppträningspass och 7 bokningar till bollspelsgrupper åt gången

Straffavgift för oanvänd bokning: Återaktiveringsavgift

Bokningstiden börjar: 6 dygn före aktiviteten

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 2 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Antal återstående gånger på kortet

Straffavgift för oanvänd bokning: Återaktiveringsavgift

Bokningstiden börjar: Från inköpstidpunkten, dvs. tidigast dagen före aktiviteten

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 2 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: En bokning per engångsbesök

Straffavgift för oanvänd bokning: Återaktiveringsavgift

Bokningstiden börjar: 6 dygn före aktiviteten (fr.o.m. kl. 00.00)

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 2 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Ingen begränsning

Straffavgift för oanvänd bokning: Ingen avgift för återaktivering

En kund med säsongskort eller online-kort som registrerat sig som användare av appen MyWellness kan utnyttja videobiblioteket obegränsat när det passar hen.

Den som registrerat sig som kund hos UniSport och som använder appen Mywellness kan gratis delta i pausgymnastikstunderna.

Bokningstiden börjar: Meddelas i samband med kursen (anmälan till höstens kurser börjar i regel i början av augusti och till vårens kurser i början av december)

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: Anmälan till kursen och reservplats för kursen ska avbokas senast 7 dygn innan kursen börjar

Antal bokningar: Ingen begränsning

Straffavgift för oanvänd bokning: Pris för tjänsten

Bokningstiden börjar: I regel 21 dygn före

Bokning möjlig: Tills evenemanget börjar

Avbokning senast: 24 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Ingen begränsning

Straffavgift för oanvänd bokning: Pris för tjänsten

Bokningstiden börjar: 30 dygn före

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 24 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Ingen begränsning

Straffavgift för oanvänd bokning: Pris för tjänsten

Bokningstiden börjar: I regel 21 dygn före

Bokning möjlig: Tills aktiviteten börjar

Avbokning senast: 24 h innan tjänsten börjar

Antal bokningar: Ingen begränsning

Straffavgift för oanvänd bokning: Pris för tjänsten

Handledning och rådgivning är avgiftsfria tjänster som vi erbjuder på gymmen under de tider som nämns i kundsystemets kalender. Tjänsten kräver ingen separat bokning.

7. Gottgörelse för tjänster

Kunden kan avboka en bokad tjänst inom den angivna tiden. (Obs! En del tjänster har särskilda villkor.) För tjänster som inte avbokats debiteras hela tjänstens pris. 

Efter att den kostnadsfria avbokningstiden löpt ut kan kunden befrias från betalningsskyldighet genom att visa upp ett intyg från läkare eller hälsovårdare på att hen är förhindrad från att använda tjänsten. Gottgörelse beviljas för den tid som intyget anger. Tjänstehelheter i kursform utgör ett undantag. Man kan inte befrias från betalningsskyldighet för dem genom ett intyg från läkare eller hälsovårdare.

Betalda tjänster gottgörs helt eller delvis om UniSport avbokar tjänsten. För tjänster i kursform gottgör UniSport de avbokade tjänsternas andel av kurshelheten.

Kunden ska ansöka om återbetalning i enlighet med anvisningarna på vår webbplats eller hos kundtjänsten. Begäran om återbetalning kan göras inom 12 månader från inköpsdatum.

Om kunden kommer för sent till tjänsten gottgörs inte avgiften. Vid personliga tjänster kan kunden använda den återstående tiden för tjänsten, förutsatt att tjänsten kan utföras inom den återstående tiden.

UniSport använder ett kundsaldo. Gottgörelser kan betalas till kundens saldo eller till det bankkonto som kunden har angett. Kundsaldot har en giltighetstid på 12 månader, varefter pengarna konteras tillbaka till UniSport. När en gottgörelse betalas till ett bankkonto är handläggningstiden 14−21 dagar.

När det gäller motions- och välfärdsförmåner följer UniSport riktlinjerna i skattelagstiftningen. Produkter köpta med förmåner återbetalas inte till bankkontot utan endast till kundsaldot. Motionsförmåner som återförs till kundsaldot kan endast användas för betalning av motionstjänster och välfärdsförmåner för betalning av massagetjänster.

8. Sanktioner vid missbruk

Vid olika typer av missbruk tar UniSport ut en serviceavgift enligt prislistan. Om man lånar ut en personlig tillträdesrätt (t.ex. ett säsongskort eller 10-kort) till en annan person eller släpper in utomstående i UniSports lokaler leder det till en straffavgift på 250 euro. I enskilda fall kan missbruk även leda till förlust av den betalda personliga tillträdesrätten och ett tillfälligt förbud mot att använda tjänsterna. Grova eller upprepade fall av missbruk polisanmäls.

Användningsförbud kan också utdömas om kunden agerar störande, på annat sätt otillbörligt eller med risk för sin egen eller andras hälsa eller säkerhet. För avsiktliga egendomsskador som drabbar UniSports lokaler, utrustning eller redskap är kunden skadeståndsskyldig.

För tjänster som kunden har använt men inte betalat för vid bokningstillfället eller efter användning av tjänsten (t.ex. massage) skickar vi en faktura till kunden sju (7) dagar efter att tjänsten har använts. För pappersfakturor debiterar vi en faktureringsavgift på fem (5) euro.

9. Särskilda villkor för olika tjänster

9.1 Säsongskort

Dessa villkor gäller för de tjänster som ingår i säsongskortet: gym, gruppträning och bollspelsgrupper (ledda turer samt fritids- och spelturer). Vi erbjuder gruppträning på motionscentrum eller utomhus, som gruppträningslektioner online och via inspelningar.

Säsongskortet ger rätt att boka och använda säsongskortstjänster. UniSport har två typer av säsongskort: ett heldagskort ger rätt att boka och använda säsongskortstjänster när som helst under öppettiderna, och ett halvdagskort ger rätt att boka och använda tjänsterna från måndag till fredag från det att motionscentret öppnar till klockan 15.00 och efter klockan 20.30, samt under öppettiderna lördag och söndag. Söckenhelger likställs med söndagar.

Gruppträningslektioner online samt inspelningar ingår i både hel- och halvdagskort.
Säsongskortets giltighetstid börjar vid första användningstillfället, dock senast 30 dagar efter köptillfället. Detta villkor kan begränsas t.ex. vid kampanjer.

Säsongskortet inkluderar obegränsad rätt att delta i de tjänster som ingår i säsongskortet på alla UniSports motionscentrum i enlighet med den användningsrätt som kortet anger.

Giltighetstider för säsongskort i dagar

  • 12 månader = 365 dagar
  • 4 månader = 120 dagar
  • 1 månad = 30 dagar

9.2 Online-säsongskort

Online-säsongskortet inkluderar bokningsrätt för online-gruppträningslektioner samt rätt att använda inspelningar i Mywellness-appen. Detaljerade boknings- och avbokningsvillkor för onlinetjänster finns i avsnitt 6.

Giltighetstiden för online-säsongskortet börjar vid köptillfället. Dessa villkor kan begränsas t.ex. vid kampanjer.

9.3 Seriekort och engångsbesök

Seriekortet ger rätt att delta i gruppträningslektioner på motionscentren och utomhus och i bollspelsgrupper (ledda turer i bollspel samt fritids- och spelturer) samt att använda gymmen. Seriekortet innehåller en bokningsrätt. Det går bara att boka det antal besök som finns kvar på seriekortet. Du kan delta i flera av ovanstående tjänster under ett och samma besök.

Seriekortet är giltigt i sex månader (180 dagar) från inköpsdatum. Tid som inte utnyttjas på grund av sjukdom ersätts genom att giltighetstiden förlängs i enlighet med den tid som anges på läkarintyget. 
Genom seriekortsbesök eller genom att betala för ett engångsbesök kan man i samband med samma besök delta i flera gruppträningslektioner och bollspelsgrupper, om det finns plats i dem, samt använda gymmet.

Ett engångsbesök är i kraft från köptillfället till slutet av nästa dygn, varefter det slutar gälla om det inte använts. Engångsbesök som inte utnyttjas på grund av sjukdom kan gottgöras mot läkarintyg. Ett engångsbesök inkluderar en bokningsrätt. Ett engångsbesök ger rätt till en bokning. Ett engångsbesök inkluderar inte tillgång till online-gruppträningslektioner och inspelningar.

9.4 Framflyttning av användningstiden för ett säsongskort, ett online-säsongskort eller ett seriekort (frysning)

Det är möjligt att frysa användningen av säsongskort, online-säsongskort och seriekort av följande skäl:

  • tillfällig flytt
  • motionsförbud (intyg från läkare, sjukskötare eller hälsovårdare)
  • utförande av militär- eller civiltjänstgöring
  • graviditet

Dessutom kan kunder i kundgrupperna Förmånskundspris och Normalpris frysa ett 12 månaders säsongskort till normalpris i en (1) månad utan särskild anledning (gäller alltså inte kundgrupperna studerande och personal). Den så kallade semesterledigheten kan användas en gång under säsongskortets giltighetstid. Frysningsförmånen gäller inte för online-säsongskort.

Begäran om frysning ska göras skriftligen innan frysningsperioden börjar. Frysningar som görs i efterhand gottgörs inte, förutom vid sjukdom. Begäran om frysning av perioden ska framföras utan dröjsmål eller senast direkt efter att motionsförbudet upphört.

Kunden ska lämna in begäran om frysning och ett skriftligt intyg över en ovan nämnd grund till kundtjänsten. Minimitiden för frysning är fyra veckor (med intyg från läkare, sjukskötare eller hälsovårdare om motionsförbud är minimitiden för frysning två veckor). Intyget ska täcka hela frysningsperioden. Den maximala längden på frysningstiden fastställs enligt den tid som intyget anger (dock högst 12 månader). Frysningen kostar ingenting, men om man gör ändringar i frysningstiden kan en återaktiveringsavgift debiteras. Under frysningen är rätten att använda säsongskortet, online-säsongskortet eller seriekortet låst.

9.5 Retur av säsongskort, online-säsongskort och seriekort samt ångerrätt vid onlineköp

Om kunden bevisligen kan påvisa ett särskilt vägande skäl som hen inte kände till vid tidpunkten för köpet av säsongskortet, online-säsongskortet eller seriekortetoch som gör det orimligt att slutföra avtalsperioden, ersätts kunden för den outnyttjade tiden. Ersättningen betalas i sin helhet (priset för säsongskortet eller online-säsongskortet/säsongskortets längd i dagar x oanvänd tid i dagar, eller för seriekort oanvända kortbesök) för den tid som kunden inte kan använda tjänsterna.

Ansökan om retur ska göras skriftligen innan skälet börjar gälla. Kunden ska lämna in en begäran om retur samt ett skriftligt intyg på ovanstående returgrunder till kundtjänsten.

Säsongskortet har en sju (7) dagars nöjdhetsgaranti. Garantiperioden börjar gälla när säsongskortet har trätt i kraft, senast 30 dagar efter köptillfället. Under denna tid har kunden möjlighet att annullera sitt säsongskort och få tillbaka hela priset utan särskild anledning.

En tjänst som köpts i nätbutiken har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagen (KSL 6:14). Annulleringen ska meddelas kundtjänsten via e-post till unisport.asiakaspalvelu@helsinki.fi inom 14 dagar från köptillfället och användningen av tjänsterna ska upphöra samtidigt som annulleringen görs. UniSport har rätt att ta ut en avgift från kunden i den mån kunden har använt UniSports tjänster före sin annullering.

9.6 Force majeure

Om UniSport måste stänga sina lokaler eller ställa in sina tjänster på grund av oförutsedda och oberoende force majeure-händelser som UniSport inte har kunnat påverka med rimliga åtgärder (gäller inte underhåll av center, renoveringar eller andra i förväg meddelade undantagsdagar), ersätts tjänsterna enligt följande:

  • Giltighetstiden för säsongskort och seriekort flyttas fram för den tid då lokalerna har varit tvungna att stänga eller tjänsterna har ställts in.
  • Förbetalda enskilda tjänster krediteras till kundens kundsaldo eller det konto som kunden har angett. Mer information 7. Gottgörelse för tjänster.

9.7 Presentkort

Presentkortet kan användas som betalningsmedel för valfri tjänst eller produkt från UniSport. Presentkortet laddas med det belopp som köparen önskar. Presentkortet är giltigt i 12 månader från inköpsdatum. Pengarna på kortet kan användas i delar. Presentkortet kan användas för delbetalning av en tjänst eller produkt. Presentkortet kan inte betalas med motions- och välfärdsförmåner.

Presentkortet kan inte bytas mot pengar och man kan inte få pengar i växel. Pengarna står kvar på kortet under dess giltighetstid, varefter eventuellt restbelopp konteras till UniSport.

9.8 Kurser

Kursanmälan börjar ett visst datum innan nästa period börjar. Mer information finns i avsnitt 6. Bokning och avbokning av tjänster. Kursen ordnas om det finns tillräckligt många anmälda kursdeltagare. UniSport kan avboka kursen senast två (2) dagar före kursstart.

9.9 Serier och turneringar

UniSport anordnar öppna serier och turneringar i bollsporter. Serierna börjar i huvudsak i oktober och avslutas i mars–april. Villkoren för anmälning, betalning och avbokning finns på webbplatsen under Bollsportsserier.

9.10 Plan- och salbokningar

UniSports lokaler är bokningsbara för enskilda och fasta turer. Under turen får man använda de redskap som hör till lokalens utrustning (t.ex. nät, mål, rinkar, motionsredskap), som efter användning ska returneras till sina platser inom den bokade tiden. Den bokade tiden får inte överskridas. Ett villkor för att få rabatterat pris på enskilda eller fasta turer är att alla som deltar tillhör en kundgrupp som är berättigad till rabatt. Villkoret gäller inte spelkompisar för badminton.

Mer information om bokning av fasta turer finns på UniSpors webbplats under Plan- och salbokningar. Särskilda villkor för fasta turer anges när avtalet om den fasta turen ingås. Villkoren finns även på webbplatsen.

9.11 Personal training och coachning

Personal training- och coachningstjänster (personal training, kostrådgivning, testning) kan köpas och bokas via kundsystemet eller hos kundtjänsten. Dessa tjänster omfattas av separata villkor som kunden godkänner vid köp och/eller bokning.

9.12 Tjänster för företag och föreningar

UniSport erbjuder olika skräddarsydda tjänster för företag och föreningar. Dessa tjänster omfattas av separata villkor som diskuteras med kunden innan avtalet ingås.

 

Välkommen att motionera!