Otaniemi goes Body & Mind 12.4.

28.3.2018 - 13:12
UniSportilta löydät erilaisia joogatunteja ja -kursseja
Tervetuloa UniSportin Otaniemi goes Body & Mind -tapahtumaan pysähtymään ja olemaan läsnä oman kehosi, mielesi ja sisimpäsi kanssa!

Tämä rentouttava kehoa ja mieltä hellivä tapahtuma järjestetään torstaina 12.4. UniSport Otaniemessä.

Alta löydät tarkemmat tuntikuvaukset ja -ajankohdat. Paikat avautuvat varattaviksi viikkoa ennen tapahtumaa 5.4. varauskalenterissa. Tapahtuma on UniSportin kausikorttilaisille ilmainen, ja muut voivat osallistua tunneille normaalilla kertamaksulla. 

Ohjelma

15.25-16.40 Hatha in English "Sun salutations - technically speaking" (Mette Veistola ja Nora Lillandt)                                        

Minor details and alignment cues revisited. Join this afternoon class to take a deeper look at the sun salutation sequence. We'll break it down into asanas and play around with modifications and technical details in order to keep our practice safe and sound for the years to come.

16.45-18.00 Flow- jooga ”Bakasanan ja 3-jalka päälläseisonnan variaatiot” (Jari Kauppi)                     

Tällä teematunnilla teemme yhdessä harjoituksia jotka kuljettavat sinua kohti tasapainoilua käsille/päälle, kuinka sinne löydetään, sekä palataan lattialle turvallisesti. Tälle tunnille voit tulla kun ole jo vähän käynyt joogassa. Variaatioita löytyy aloittelijoista konkareille. Tunnilla pääset tutkimaan leikkisästi miten kehosi ja mielesi toimii yhteistyössä.

18.00-19.00 Pilates ”Lisää liikkuvuutta pilateksen avulla” (Hanna Autio)

Tällä tunnilla keskitytään venyttäviin ja pidentäviin pilatesliikkeisiin ja parannetaan liikkuvuutta erityisesti takareisien, lantion ja alaselän alueella. Valmistaudu kokonaisvaltaiseen pilatesharjoitukseen, jonka tavoitteena on venyttää kireitä alueita ja vahvistaa heikkoja.

18.15-18.45 Ohjattu meditaatio (Anna-Maria Sirenius)                  

Tässä 30 minuutin ohjatussa meditaatiossa hengähdetään hetki kiireiden keskellä. Meditaation tehdään istuen, maaten tai hyvin kevyesti liikkuen. Tärkeintä on keskittyä tähän hetkeen ja antaa sekä kehon että mielen rentoutua. Tunnille voit tulla rennot arkivaatteet päällä.

Klo 19.05-20.20 Yin jooga ”Sisäinen rauha” (Anna–Maria Sirenius)      

Mistä se kuuluisa sisäinen rauha oikein löytyy?

Meditatiivisessa ja rauhallisessa yin-harjoituksessa pysähdytään ja käännytään sisäänpäin. Aina sisäinen rauha ei hetkessä löydy, mutta tutkimme harjoituksen ja asanoiden kautta oman mielen käytöstä ja avaamme mahdollisuutta päästä johonkin syvemmälle, rauhalliseen tilaan. Fyysisesti Yin-harjoituksessa pysähdymme lantiota avaaviin asanoihin ja rauhoittaviin eteentaivutuksiin. Asanat toimivat harjoituksessa peilinä oman itseen ja tarjoavat mahdollisuuden tunnistaa omia ajatusmalleja. Tervetuloa pysähtymään!

Klo 19.00-20.30 Astangajooga Bandhat - workshop (Teija Maila)

Tule tutustumaan joogaharjoituksessa käytettäviin kehon sisäisiin lihaslukkoihin eli bandhoihin! Workshopin aikana teemme helppoja fyysisiä harjoituksia, joiden kautta alavatsan lukko (uddiyana bandha) ja juurilukko (moola bandha) tulevat tutuiksi. Bandhat ovat keskeinen osa asentoharjoittelua, ne mm. vahvistavat syvää lihaksistoa ja lantionpohjaa, tukevat taaksetaivutuksissa, suojaavat ylivenytyksiltä ja loukkaantumisislta, helpottavat tasapainoliikkeiden hallintaa, parantavat keskittymistä ja ryhtiä, auttavat kontrolloimaan hengitystä ja tuovat lisähaastetta sekä syvyyttä liikesarjaan. Bandhojen kanssa työskentely on usein haasteellista myös kokeneelle joogaajalle, joten workshop sopii kaikille aloittelijasta edistyneisiin.

Jaa sosiaalisessa mediassa