UniSportilta löydät erilaisia joogatunteja ja -kursseja

Pilates: tunnit ja kurssit

Liikettä kehoon, voimaa keskivartaloon! UniSportin pilateksessa parannat ryhtiä, vahvistat tukilihaksia ja kehität hengitystä.

Pilateksessa huolletaan kehoa erityisesti syviä lihaksia vahvistamalla. Pääset kehittämään ryhtiä ja kehonhallintaa, vahvistut ja saat kehon kireyksiä hellittämään. Pilatestunnilla työskennellään keskittyneesti ja hyödynnetään pilatesharjoittelulle ominaista hengitystä.

Kenelle sopii?

Pilateksen viikkotunti sopii sekä aloittelijoille että lajia aikaisemmin harrastaneille.

Miten osallistun?

Pilatekseen voit osallistua sekä viikoittaisilla ryhmäliikuntatunneilla että alla mainituilla kursseilla. Pilatestunneille ja -kursseille tarvitset mukaan joustavat, vartalonmyötäiset vaatteet. Tunnilla ollaan ilman kenkiä. Halutessasi voit ottaa mukaan juomapullon.

Kurssit

Pilateksen tekniikka -kurssi

Tämä kurssi on sinua varten, kun haluat oppia tarkemmin pilateksen perustekniikoita. Kurssilla käydään lävitse mm. ydintuen merkitystä sekä pilatesliikkeiden tarkkuutta ja kontrollia. Kurssilla opit pilateshengityksen, joka tukee ja rytmittää liikkeitä. Ohjaus on yksilöllisempää kuin viikkotunnilla ja jokaisella kurssikerralla syvennytään perusteisiin tarkemmin. Osallistumalla kurssille saat enemmän irti pilateksen viikkotunneista!

UUTTA: Pilateksten tekniikka -virtuaalikurssi

Miltä kuulostaa pilateksen tekniikkakurssi kotona? Kurssilla käydään läpi pilateksen perustekniikat, ydintuen merkitystä sekä liikkeiden tarkkuutta ja kontrollia. Opit myös pilateshengityksen.

Kurssiin osallistutaan Zoomin välityksellä. Lähetämme linkin ilmoittautuneille ennen kurssin alkua. Voit osallistua kamera auki, jolloin voit saada vinkkejä ohjaajalta. Voit myös halutessasi pitää kameran kiinni. Tarvitset oman maton.

Järjestämme kurssin testikurssina ja keräämme kurssin onnistumisesta palautetta. Kurssi alkaa 8.10. klo 9.15.

Raskausajan pilates -kurssi

Kurssi sopii sinulle, kun haluat valmistaa kehoa synnytykseen. Kurssilla totutellaan raskauden tuomiin kehon muutoksiin, opetellaan hengityksen käyttöä ja tutustutaan eri rentoutustekniikoihin. Kurssin harjoitukset vahvistavat lantionpohjan lihaksia sekä syviä selkä- ja vatsalihaksia. Kaikki harjoitukset sovelletaan raskausaikaan sopiviksi. Kurssilta saat eväitä myös raskaudenjälkeiseen pilatesharjoitteluun. Kurssi auttaa sinua säilyttämään hyvän ryhdin raskauden ja imetyksen ajan. Voit osallistua kurssille missä raskauden vaiheessa tahansa. Varmistathan lääkäriltäsi ensin luvan kurssille osallistumiselle, mikäli tiedät raskauteesi liittyvän riskitekijöitä tai haluat varmistua terveydentilastasi kurssia varten.

Jaa sosiaalisessa mediassa