Kulunvalvontakortti

Kysymyksiä ja vastauksia uudesta varausjärjestelmästä

UniSportissa siirryttiin käyttämään uutta asiointijärjestelmää 10.12. Järjestelmäuudistus koskei varaus-, asiakasrekisteri- ja kulunvalvontajärjestelmää. Lue muutamat käytännön vinkit varaamisen ja osallistumisen onnistumiseksi sekä vastauksia muihin yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin.
UniSport vaihtoi asiointijärjestelmää joulukuun alussa. Vaihdos näkyy asiakkaalle uutena varaus- ja asiakastietojärjestelmänä verkossa sekä uusina kulunvalvontalaitteina liikuntakeskuksissa. 

Kirjautuminen uuteen järjestelmään

Pääset kirjautumaan uuteen järjestelmään tästä tai klikkaamalla sivun ylälaidasta kalenteria.

Toimi näin uudessa uudessa järjestelmässä

  • Jos olet jo aiemmin käyttänyt HAKA-tunnusta UniSportin palveluissa, kirjaudu kohdasta HAKA-kirjautuminen.
  • Jos olet käyttänyt ns. UniSport-tunnusta eli sähköpostiosoitettasi, tilaa itsellesi uusi salasana klikkaamalla Unohditko salasanan? –linkkiä. Saat sähköpostiisi uuden salasanan, jonka voit vaihtaa mieleiseksesi ja tietoturvalliseksi kohdasta Omat tiedot. SALASANA VAIHDETAAN SIIS ENSIMMÄISELLÄ KIRJAUTUMISKERRALLA UUDESSA JÄRJESTELMÄSSÄ. Lue ohjeet kirjautumisen yhteydessä.

Tutustu uusiin varaus- ja peruutusaikoihin

Käyttöehdot päivittyivät uuden järjestelmän myötä. Tutustu uusiin käyttöehtoihin sekä erityisesti palvelukohtaisiin varaus- ja peruutusaikoihin.

  • Ryhmäliikuntavarauksen voit perua maksutta 2 h ennen tapahtuman alkua.
  • Kenttä- ja salivarauksen ja  sulkapallovarauksen voi perua maksutta 24 h ennen vuoron alkua

Uusi kulkukorttisi asiakaspalvelussa

Mikäli käytössäsi on vielä viivakoodillinen asiointikortti, johon ei ole liitetty kulkutunnistetta Töölön itsepalvelusalille, tule asiakaspalveluun päivittämään korttisi. Viivakoodikortit vaihdetaan RFID-korteiksi asiakaspalvelussa.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu alla oleviin yleisimpiin kysymyksiin ja vastauksiin järjestelmää koskien. Mikäli et löydä vastausta, voit lähettää meille sähköpostia osoitteella unisport.asiakaspalvelu@helsinki.fi.

Varasin palvelun, mutta miksi varaukseni ei tullutkaan näkyviin?

Sulkapallovuorojen, kurssien, hieronnan sekä kenttien ja salien varaukset tulee vahvistaa ostoskorissa, jotta varaus aktivoituu.

  • vahvista varauksesi ostoskorissa valitsemalla joko ”Maksa myöhemmin” tai ”Maksa valitut”.

HUOM! Mikäli et halua maksaa kaikkia varauksiasi kerralla, tee ja vahvista jokainen varaus erikseen. Mikäli valitset ostoskoriin useampia tuotteita ja vahvistat varauksen valitsemalla "Maksa myöhemmin", muodostuu ostosta yksi kuitti maksettavaksi. Ostoskori on siis kokonaisuus, jonka ostokset maksetaan kerrallaan.

Mitä värit tarkoittavat lukujärjestysnäkymässä?
  • Vihreä: Tunnilla on vapaita paikkoja.
  • Oranssi: jonossa on paikkoja
  • Punainen: Tunti täynnä sekä varsinaisten paikkojen, että jonopaikkojen osalta.
  • Sininen: Olet tehnyt varauksen tunnille.
  • Lila: Olet tehnyt varauksen jonopaikalle.
Mistä tiedän, millä sijalla jonossa olen?

Sijoituksesi jonossa näet, kun tarkastelet varausta kohdassa Omat tiedot ja klikkaa näytä-nappia.

Loin asiakastilin/vaihdoin salasanaa, mutta en saanut sähköpostia järjestelmästä. Missä vika?

Kannattaa kurkata roskapostiin. Siellä se vahvistus todennäköisesti piilottelee. Sähköpostiohjelmasta riippuen postin saapumisessa voi olla myös viivettä.

Miten jonopaikka toimii?

Mikäli tunti on täynnä, voit ilmoittautua myös jonoon. Kun nouset jonosta tunnille, saat viestin sähköpostiisi.

  • Ilmoittautuminen myös jonopaikalle on sitova. Seuraa sähköpostistasi tai varausjärjestelmästä, nousetko tunnille.
  • Muista perua myös jonovarauksesi viimeistään kaksi tuntia ennen kyseisen tunnin alkua, mikäli et tunnille pääse tai aio tulla.
  • Jonosta ei voi nousta tunnille enää, kun tunnin alkuun on 2 tuntia. Mikäli et noussut tunnille, ei jonopaikkaa tarvitse perua eikä käyttämättömästä varauksesta peritä uudelleenaktivointimaksua.

 

Voiko varauksen viedä omaan kalenteriin, kuten vanhassa järjestelmässä?

Tällä hetkellä varauksia ei voi tallentaa suoraan omaan sähköiseen kalenteriin. Tämä on kuitenkin kehityslistalla ja toivottavasti tämä ominaisuus saadaan järjestelmään lähitulevaisuudessa.

Miksi tunnissa ei näy ohjaajan nimeä?

Lukujärjestysnäkymässä ohjaajan nimi näkyy, kun olet rajannut näkymän vain yhteen keskukseen. Listanäkymässä näet aina myös ohjaajan nimen tunnin kohdalla.

Miten voin hakea tietyn ohjaajan tunteja tai hierojan aikoja?

Valitse varausjärjestelmästä haluamasi liikuntakeskus, kategoria ja haluamasi ohjaajat.

Verkkosivujemme kautta pääset kätevästi suoraan kunkin hierojan aikoja selaamaan.

Uuden järjestelmän edut

Uusi järjestelmä mahdollistaa useita asiakkaiden toivomia joustavampia palveluiden käytön tai maksamisen tapoja. Lisäksi verkkosivu-uudistuksen yhteydessä poistunut aikataulujen kalenterinäkymä palasi uuden järjestelmän myötä. Tuntivalikoimaa on mahdollista selata listana tai kalenterina. 10-kortti vaihtui kulunvalvontalaitteilla käytettäväksi RFID-kortiksi ja sen voi jatkossa ladata myös verkkokaupasta. Lisäksi 10-kortti tulee sisältämään varausoikeuden ryhmäliikuntatunneille ja pallopeliryhmiin.

Uusi järjestelmä, Enkora, on käytössä useilla liikunta-alan toimijoilla. Asiointijärjestelmä on helppokäyttöinen ja eri päätelaitteille sopiva ja integroitavissa joustavasti muun muassa UniSportin verkkosivujen kanssa. Järjestelmämuutoksen tavoitteena onkin taata sujuva ja joustava asiointi asiakkaiden eri tarpeissa, sekä tuoda ketteryyttä palveluiden tuottamiseen.

Jaa sosiaalisessa mediassa